Om mig

Hej jag heter Tuva. Jag är Hästintresserad och älskar hästar.Jag kommer nog skriva mycket om hästar i min blogg, men annat kommer jag juh också skriva,jag kommer nog skriva under helgerna, det är då jag har tid...

fredag, april 22, 2011

Chere Gay.

I morgon är det första gången jag hyr en häst, jag tror de blir kul.
Jag kommer att hyra Chere Gay under en hel dag.
Han är min favorithäst i mitt stall.
Man får rida 1 och en halv timme när man vill från, 8:00 till 14:00, i Dressyr inte "hoppning" det är tyvärr inte tillåtet.
Det kostar 250 kr från 8:00 till 14:00 med ponnysar och 300 kr från 8:00 till 14:00 med storhästar.
Men jag har en ponny.
Chere Gay är egentligen en storhäst män räknas som en ponny i vårt stall han är 150 cm i mankhöjd så därför är han en storhäst.
Gränsen mellan ponny och storhäst är 148 cm i mankhöjd.

När man kommer i morgon 23/4 ska man göra höpåsar till sin häst, mocka, fodra till den och rida på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar