Om mig

Hej jag heter Tuva. Jag är Hästintresserad och älskar hästar.Jag kommer nog skriva mycket om hästar i min blogg, men annat kommer jag juh också skriva,jag kommer nog skriva under helgerna, det är då jag har tid...

söndag, februari 27, 2011

Hästfakta!!

Tråkigt i boxen
  • Ett vanligt tecken på att en häst har långtråkigt i boxen är att den gnager på allt, du kan hänga lite morötter eller något annat gått som sysselsättning för din häst.
Kompisar
  • En häst har hellre en udda kompis en ingen alls, eftersom hästar är flockdjur känner de sig väldigt ensamma om det inte är en kompis i hagen, och om din häst inte kan stå med en annan häst eller flera går det bra med ett annat husdjur och mycket sällskap av människor.
Känsliga ljud
  • Hästar är känsliga för vissa ord som vi människor använder. långa vokaler som "ooo"och "aaa" gör hästen lugn, men hårda konsonanter som "kk"och "tt" fungerar tvärtom.
Arg häst
  • Om hästen har bakåtstrukna öron är hästen rädd eller arg.
Känsligaste delarna på hästar
  • Hästens känsligaste delar är mule, manke och hovarna.
Hästar som gillar varandra
  • Hästar kan ha livslång vänskapsförhållanden. Hästar som gillar varandra brukar klia varandra på manken och vifta bort jobbiga flugor åt varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar